Kompositterrasse.dk – Casestudy

- Af Henrik Bruhn

Introduktion

Jonas Dahl startede Kompositterrasse.dk i 2012 efter en tur i Kina, hvor han fandt ud af brædder lavet i komposit kunne købes og importeres til Danmark for væsentlig billigere penge, end hvad det kostede dengang.

Samarbejdet med Komplet Marketing startede faktisk næsten allerede fra dag 1. Henrik bruhn designede dengang den første hjemmeside til Jonas, og siden hen har forretning udvidet sig hvor den på trods af sin mange millioner i omsætning, stadigvæk er i en stor vækstfase med massere af ambitioner.

Ny aftale i Oktober

I Oktober 2020 indgik Kompositterrasse og Komplet Marketing i en ny aftale, der omhandlede hele virksomhedens digital indsats. Udover at der skulle laves ny hjemmeside og varetages og optimeres på Google og Facebook. Fik Komplet Marketing også ansvaret for at lave en ny beregner til terrasse og have, samt lave Youtube Videoer med Jonas og samtidig lave en ny autoritetdomæne med over 100 dybdegående artikler.

Den 1. Marts 2021 går den nye hjemmeside live, sammen med beregner og produktvideoer kort efter. Effekten heraf, kunne mærkes med det samme!

Den samme måned den nye hjemmeside går live, stiger omsætningen med 80% sammenlignet med sidste år. De følgende måneder forsætter omsætningen med at stige, til sådan en grad at udfordringen ikke længere er at komme af med varede, men at sørge for at der er nok på lager til kunderne.

Beregneren bliver brugt ofte, og har gjort en betydelig forskel i dagligdagen. Som kunde kan man nu selv regne prisen ud nemt og hurtigt, og evt. sende beregningen videre til Komposit Terasse, såfremt de har ønsker eller spørgsmål. For Komposit betyder det at de sparer en medarbejder, der normalt ville manuelt beregne priserne og snakke med kunderne.

Den nye hjemmeside

Målet med Kompositterrasses nye hjemmeside, var primært at den skulle være visuelt mere indbydende og nemmere at navigere rundt i. Det opnåede vi ved at rydde op i menuerne, så de blev opdelt således at hvis du f.eks. kiggede efter en ny terrasse, var det øjeblikkeligt mere overskueligt at se hvilket kategorier der var.

På den visuelle front, begyndte vi at inkludere at mere video og billeder, for at få hjemmesiden til at se mere levende ud. Du kan f.eks se resultaterne af dette på forsiden og gallerisiden hvor man som besøgende, bedre kan se det færdige resultat.

https://kompositterrasse.dk/

Google Ads

Kompositterrasse havde i forvejen en aktiv Google Ads konto, der var aktiv. Det primære mål i starten, var derfor først at få optimeret alle kampagnerne, så de hev mere relevant trafik ind.

Det startede med en ordentlig gennemgang af alle negative søgeord, her blev til tilføjet væsentlig flere end der allerede var. Resultatet af dette alene, var at vi sparede Kompositterrasse flere hunderede kroner om dagen, ved tilføje konkurrenter og andre irrelevant ord på den negative søgeordsliste.

Herefter kiggede vi på selve annoncerne. Her var det tydeligt, at der var et generelt fokus på fordelene ved at købe Komposit. Det ændrede vi således til at annoncerne havde et større fokus på Kompositterasses USP´er, så man som forbruger, kunne se hvorfor man netop burde handle ved dem.

Udover optimering af søgeannoncerne, opsatte vi også retargeting gennem Youtube og Display. Da den gennemsnitlige ordreværdi er meget høj, var det et must at sætte retargeting op, så Kompositterrasse kunne forblive i kundernes underbevidsthed under hele købsrejsen.

Youtube

I Marts måned optog vi 30+ produktvideoer sammen med Kompositterrasse. Disse produktvideoer er blevet lagt ud på Youtube, samt på de enkelte produkt sider. Formålet her, var at give kunderne en ny mulighed for at opleve produkter, og bedre uddanne dem før et eventuelt køb.

Videoer har på blot 1 måned fået 8.300 visninger, og kunderne ringer i højere grad med større kendskab og interesse til produkterne end før.

Vi valgte derfor også at optage flere videoer der omhandlede montering, forklaringer og generelle guides. Disse videoer har også fået flere hundrede visninger, og opbygget Kompositterrasses anciennitet som eksperter indenfor komposit. Udover det. har det også hjulpet de organiske placeringer, takket være den højere gennemsnitlige sessions tid på hjemmesiden.

Facebook Retargeting

Mens vi optog produktvideoerne til Kompositterrasse, optog vi også et par stykker til vores Facebook Retargeting kampagner. Her delte vi retargeting annoncerne op i forskellige målgrupper, alt efter hvilke produkter som kunder havde kigget på.

Resultatet af dette, var en halvering af prisen pr. konvertering og markant højere CTR. Dette var på både video og produkt katalog annoncer.

Beregner til terrasse og hegn

Sammen med den nye hjemmeside, skulle der også lavet en ny beregner. Her skulle kunderne have mulighed for at indtaste dimensioner og se priserne på deres projekt, før de tilføjede dem til kurv. Det krævede at beregneren kunne tage alle dimensionerne på alle produkter, udregne pris på dem alle sammen, og præsentere priserne for kunden. Uover det, skulle den også præcist kunne udregne hvor mange clips, skruer og afslutning der skulle bruges.

Som om det ikke var nok, skulle kunderne også mulighed for at vælge flere forskellige former for terrasser. Så formlen for udregningen, tilpassede sig ud hvilken model man valgte.

Efter dette var udviklet, var det med at sørge for at kunderne nemt og simpelt kunne gemme deres udregning og dele den med Kompositterrasse, hvis det havde spørgsmål eller kommentar i tilfælde af at de ikke ville købe med det samme.

Efter beregneren blev gjort live, sammen med hjemmesiden. Oplevede Komposit at de fik mange flere hjemmeside ordre, samt at kunderne meget nemmere kunne betjenes, da de fleste henvendelser foregik gennem beregneren. Det har sparet Komposit for en medarbejder der ellers til dagligt, ville sidde og udregne priserne selv.

Afrunding

Kompositterrasses forretning har opnået højder med Komplet Marketing som samarbejdspartner, men vi er ikke færdig. Ambitionerne er forsat tårnhøje, og mens Jonas knokler hårdt for at optimere kundeservice oplevelsen og lagerstyringen, kæmper vi forsat for at levere højere omsætning og en endnu mere fantastisk bruger oplevelse på hjemmesiden.

Kompositterrasse er i en fase hvor der skal køres videre på det momentum, som Covid-19 gav webshoppen. Selvom efterspørgselen måske ikke er så stor, som den var under nedlukningen. Er der forsat flere muligheder for at tage markedsandele, og dominere markedet indenfor komposit produkter. Slutmålet er at Kompositterrasse bliver Danmarks førende leverandør, af komposit materialer til Terrasse, Hegn og beklædning. Som billedet begynder at tegne sig, er det rigtig godt på vej.

Del på facebook
Del på twitter
Del på linkedin
Vi er klar til at hjælpe!

Kontakt os i dag, og få planlagt de næste skridt i dit projekt, med kompletmarketing.

Relaterede artikler

De 8 salgskanaler

Bruger du de 8 salgskanaler?

Vi har lavet en kort beskrivelse omkring brug af de 8 salgskanaler, få dem ved at tilmelde dig nedunder idag.