Introduktion
Denomo er en webshop der sælger moderne møbler, brugskunst og haveartikler i nordisk design, til fornuftige priser.
Henrik startede Denomo i 2018 som et sidegesjæft, hvor kan købte en anden hjemmeside. Dengang hed det altienshop.dk og skiftede senere navn til denomo.dk for bedre at reflektere at det er en møbel webshop.
Kompletmarketing kom ind i billedet 6 måneder efter og hjalp ham med at starte en ny hjemmeside i Shopify, samt opsætte og optimere markedsføring over Google Ads og Facebook.
2020 bliver året med eksplosiv vækst
En kombination af udbredt produktportefølje, hjemmeside optimeringer og øget indsats på især Google Ads. Gør at hjemmesidens omsætning gradvist begynder at stige, til et punkt hvor Henrik og hans kone nogle dage må arbejde til sent om aftenen, efter deres normale arbejde for at følge med.
Til sidst vælger Henrik at opsige hans gamle stilling for at gå fuld tid med Denomo, hvor han nu har eget lager.
Større indsats på Google Ads og Facebook
I starten af samarbejdet, stod det meget tydeligt, at der var en generel mangel på data. Vi lagde derfor vores først vores fokus på at få indsamlet trafik data, for senere hen at snævre indsatsen ind mod de produkt kategorier som performer, for at opnå høj rentabilitet.
Den største årsag til Denomos kraftige stigning i omsætningen, skyldes hovedsagligt Google Shopping. Efter det gik op for os at manuelle shopping feeds, ikke ville give det ønskede afkast, skiftede vi over til Smart Shopping kampagner i stedet for.
Efter ca. 1. måneds tid med diverse ændringer og optimeringer lykkedes det os i slutningen af 2020 at præstere et gennemsnitligt ROAS på ca. 10 og hæve omsætningen markant.
Tekstannoncer begyndte også jævntligt at performe bedre med tiden. Efter der blev indsamlet data, optimerede vi både i form af nye og negative søgeord. Her gik vi efterfølgende også over fra dynamiske til traditionelle annoncer, med positiv effekt.
På Facebook, så vi stor succes på retargeting med varekatalogs annoncer. Det hjalp med at trække det samlede afkast på annonceringen op, samt hæve konverteringsraten på SEO.
SEO begyndte også på dette tidspunkt at tage effekt, Denomo oplevede mere organisk trafik og omsætning end nogensinde før. På trods af den eksplosive vækst på Google Ads og Facebook, udgør organisk trafik stadigvæk ca. 20% af den samlede omsætning.
Afrunding
Vækstfasen for Denomo forsætter stadigvæk. På baggrund af den vores success med Google Ads, Facebook og SEO, er der nu budget til at investere i et bredere produktportefølje og mere markedsføring.
Fremtiden er særdeles spændende, fordi der forsat er masser er potentiale til at ekspandere de nuværende markedsføringsindsatser, og brede ud til nye.