Nr. 8 - Google Search

Når du søger på Google er der være 4 slags søgeresultater der kommer frem: betalte, organiske, Google My Business og Google Shopping. De betalte annoncer vil stå øverst og nederst på søgeresultaterne, og står med et lille ”annonce” mærke som du måske har lagt mærke til.

Google search

Betalte annoncer afregnes pr. klik og fungerer ligesom et auktionshus, hvor dem der er villig til at give mest pr. klik og vil stå øverst (med nogle undtagelser). Klikpriserne afhænger rigtig meget af, hvilke søgeord du vil ramme, og derefter hvor højt du ønsker at stå.

Sammenlignet med den organiske del som associeres med SEO, har det naturligvis den ulempe at du betaler for den trafik du får. Men fordelen for betalte annoncer, er at du hurtigt kan få din hjemmeside eksponereret og få genereret noget trafik. SEO og organisk trafik vil altid tag længere tid at få bygget op.

Du kan oprette Google Ads annoncer, ved at gå til søge på google ads eller klikke her. Vi vil stærkt anbefale at se diverse guides til hvordan du bruger Google Ads, før du går i gang. Da interfacet kan være svært at finde rundt i, og best practice for annoncer også kan være svært at overskue.