Nr. 1 - Retargeting

Retargeting omhandler at fange ens besøgendes opmærksomhed, efter det har besøgt din hjemmeside. Stort set alle markedsføringskanaler tilbyder en eller anden form for online markedsføring, så der er ingen undskyldning for ikke at komme i gang.

Opsætningen foregår typisk ved at man opsætter en given sporingskode i sin hjemmeside, som så løbende indsamler trafik data. Du kan herefter opsætte kriterier for, blandt andet:

  • Hvor mange dage annoncerne skal køre efter et givent besøg
  • Hvilke annoncer der skal køre, ud fra hvad kunderne har gjort på hjemmesiden.
  • Målgrupper for hvilke slags besøgende du specifikt ønsker at ramme

Der er mange forskellige slags retargetings annoncer du køre, i overstående eksempel ser du en fra netpris.dk. Den er simpel og effektiv, i med man hurtig kan se hvad den omhandler. Hvis du driver en simpel webshop, kan det være en nem og hurtig måde at komme i gang.

Hvis du sælger services, eller produkter med unikke USP´er. Vil vi anbefale at du prøver kræfter med videoer i stedet for, da de typisk har højere engagement.