Introduktion til modul 1:


Start med at lære om det produkt du sælger:

Du er nu klar til at finde kundeemner!


Trin 1: Find kundeemnerne

Se videoen herunder, så du forstår, hvordan man finder kundeemner.

Når du har fundet et kundeemne, så færdiggør hele processen. På den måde, er du sikker på, at du kun har ét kundeemne i tankerne, når du laver videoen.

Du er nu færdig med trin 1

Hvis du har set ovenstående videoer, downloadet Chrome & Pixel Helper, åbnet og gemt de andre værktøjer, så er du nu klar til at gå videre:

Trin 2: Du skal nu ringe for første gang:

Telefonmanuskript:

“Hej det er Henrik fra Komplet Marketing”

*Vent til at personen har svaret*

“Jeg vil meget gerne sende en e-mail til hende eller ham der står for jeres Google Annoncering, kan du fortælle mig hvad vedkommende hedder? Og hendes/hans e-mail? Mange tak… og må jeg spørge hvad du hedder? Mange tak, så vil jeg ikke forstyrre mere.”

(“Jeg har fundet en mulighed han/hun ikke udnytter, og hvis den bliver brugt, så kommer I til at spare penge og få flere kunder samtidigt!”)

Får du et nej fra kundeemnet, så skal du bare gå videre til det næste kundeemne. Hvis du får et ja, så gå videre herunder:

Trin 3: Nu skal du til at lave videoen

Du skal bruge programmet Loom til at lave dine videoer.

Manuskript til videoen:

  1. Vis kundeemnets annonce fra Google
  2. Vis Facebooks tidlinje, og fortæl om retargeting
  3. Forklar hvorfor det virker så godt
  4. Giv det gode tilbud!
  5. Afslut med at fortælle hvorfor du sender en video

A. Google med søgesætningen indtastet, så kundens annonce er vist

“Hej X og tak for snakken” Eller “Hej X, jeg talte med Y der fortalte mig, at det var dig der stod for jeres markedsføring.”

“Jeg hedder Henrik og jeg arbejder hos Komplet Marketing”

“Jeg fandt jer, ved at søge på XXXX, og der har i jo den annonce her. Jeg skal nok lade være med at klikke på den, for jeg ved godt at det koster jer penge.

Men når kunderne klikker på den her annonce, kommer de jo ind til jeres hjemmeside…”

B. Skift fane til kundens hjemmeside

“Den er jo rigtig fin, og nu ved jeg jo ikke hvor mange ud af 100 kliks der ender med at kontakte jer, men standarden for din branche er typisk en 3-5%”

Det jeg så sidder og laver, er så målrettet reklame til de ca. 95% der klikker på jeres annonce, men som IKKE kontakter jer!

Det gør jeg igennem en teknik der kaldes Retargeting, og grunden til at jeg kontakter dig, er nemlig fordi jeg kan se at I ikke bruger den, og det er jo synd, for dermed så er ca. 95% af dine markedsføringspenge jo spildt!

Vi kan nemlig lave det sådan at vi kan vise en målrettet reklame til alle dem der klikker, men ikke kontaktede jer, og det gør vi igennem Facebook, Youtube og Googles displaynetværk.”

C. Skift fane til Facebook

“Næste gang der er en af de kundeemner der har klikket på jeres annonce, der åbner sin Facebook, ser en video på YouTube, eller en side fra Googles netværk, så vil vi vise en målrettet reklame der lokker dem til at klikke sig tilbage eller ringe til jer, og det virker rigtig godt, for erfaringen viser at vi tit skal se en reklame flere gange, før den virker.

Hvis du selv har en Facebook, så har du garanteret også selv prøvet at du ser reklamer for lige præcis det du lige har søgt efter, og det er præcis sådan noget som jeg sælger.

Det her er noget der fungerer helt uafhængigt af din hjemmeside og dine Google reklamer, så det kan jeg lave for dig direkte, uanset hvilket system du bruger og hvem du har til at lave din hjemmeside og dine reklamer, hvis du altså bruger nogen!

Jeg vil altså lave en reklame her, der kun kan ses af dem der har besøgt din hjemmeside, og så lokker jeg dem til at klikke sig tilbage eller ringe til dig., og jeg har stadigvæk til gode at se et eksempel på en virksomhed der reklamerede på Google, der ikke kunne tjene gode penge ved at bruge Retargeting så de kommer tilbage efter de har klikket sig væk.”

D. Skift til til kundens hjemmeside igen

“Hvis du kunne have interesse I at prøve det, så koster det 7500 kroner i engangsudgift for oprettelsen, og derefter skal du bruge 20% af de penge du bruger på Google (så hvis du bruger 1000 kroner om måneden til Google reklamer, så skal du bruge 200 kroner til os om måneden). Derforuden kommer så de kliks du får fra YouTube, Facebook og Google netværket… og dem kan du så regne med at få rigtig mange gange igen… Men det er sådan at når jeg er så skråsikker på at du kan tjene mange penge på at bruge det her, så er jeg selvfølgelig også klar på at stå ved mine påstande. 

Hvis du ikke omsætter for MINIMUM 10 gange det månedlige beløb, så arbejder vi gratis indtil du gør!

Og når du bliver tilfreds med den ekstra omsætning det giver dig, så med i de 20% af dit Google budget, så er der inkluderet at vi passer og optimerer det hele løbende for dig, så vil du have lavet om på noget, eller har du spørgsmål, så ringer du bare.”

“Du er sikkert lige så træt af telefonsælgere som jeg er, så jeg tænkte at det var bedre at sende den her video til dig i stedet for at forstyrre dig i telefonen.

Så hvis har nogle spørgsmål, eller du kunne være interesseret i at prøve det her, så laver jeg lige et link til vores kontaktside, under den her video, og så håber jeg du giver mig et kald, eller svarer på den her mail.

Tak for din tid, vi snakkes forhåbentligt ved.”

Trin 4: Upload og lav indlæg på Komplet Marketing:

Husk at navngive din video til firmaets navn i Loom, på YouTube og på indlægget.

Husk også at der ikke skal gå 5 sekunder før du begynder at snakke, der skal heller ikke gå 5 sekunder efter at du stopper med at snakke, til at du stopper videoen.

Når du er tilfreds med den og har redigeret fejl væk, så følg instruktionerne i videoen herunder:

Trin 5: Send E-mail

“Emne: X – Y fortalte, at jeg skulle sende dig denne video!” ELLER “Emne: Goddag X – her er den video, jeg lovede dig over telefonen!”

Brødtekst:

“Hej X!

Jeg snakkede kort med Y, og han/hun fortalte, at jeg skulle sende dette til dig.

Jeg har lavet en personlig video til dig, som jeg håber du lige har 4 minutter til at se:”

*** LINK TIL INDLÆG DU HAR LAVET ***

“Har du spørgsmål eller kommentarer, så tøv endelig ikke med at skrive tilbage til mig.

Jeg ser frem til at høre fra dig. 🙂”

ELLER

“Hej X!

Tak fordi du tog tiden til at snakke med mig på telefonen tidligere.

Jeg har lavet en personlig video til dig, som jeg håber du kan finde 4 minutter til at se:”

*** LINK TIL INDLÆG DU HAR LAVET ***

“Hvis du har spørgsmål eller kommentarer, så tøv endelig ikke med at skrive en e-mail til mig.

Jeg ser frem til at høre fra dig. 🙂”

Gå nu tilbage til trin 1 og start forfra!