Markedsføringens Hat-trick

Din hjemmeside + Betalt annoncering + Facebook retargeting

Pssst…! Har du som mange andre også satset alle dine markedsføringsmidler på ét medie – og har du nu svært ved at finde ud af, hvorfor det ikke giver helt det afkast, du håbede?

Vidste du, at du med den rette strategi både kan øge dit salg OG sænke dine omkostninger til markedsføring samtidig? 

Læs med her og bliv klogere på, hvordan de tre vigtigste kanaler – din hjemmeside, Google og Facebook – spiller sammen for dig i kampen om kunderne.

Bruger du betalt annoncering?

Rigtig mange virksomheder bruger betalt annoncering på f.eks. Bing og Googles søgemaskiner.

Betalt annoncering er en rigtig god måde at få potentielle kunder ind på din hjemmeside, når de søger efter de produkter eller ydelser, du tilbyder. Men hvad gør du, hvis disse besøgende ikke bliver til kunder?

Én ting er nemlig at få potentielle kunder ind på din hjemmeside – en helt anden sag er at konvertere de besøgende til betalende kunder.

Smutter dine kunder også igen uden at handle?

Så skal du du til at kigge på samspillet mellem din annonce og din hjemmeside. Får kunderne det resultat på din hjemmeside, som de bliver lovet i annoncen – og fungerer din hjemmeside optimalt?

Hvis din side er langsom, ikke er responsiv, eller hvis den ikke leverer som forventet, så finder dine besøgende en anden side, der lever op til deres forventningerne.

Er dine landingssider søgemaskineoptimerede?

Du er kun halvvejs i mål med et godt produkt til den rigtige pris. I dag kommer over 60% af al trafik fra mobile enheder. Derfor er det vigtigt, at din landingsside ser godt ud og er let læselige på alle slags enheder.

Derudover er det vigtigt, at din side loader hurtigt – samt at de funktioner, der findes på siden, fungerer optimalt. Der er altså her tale om, at den komplette brugeroplevelse skal være i top, før dine kunder finder dig troværdig nok til at handle med.

Når det så er sagt, skal de ord og sætninger, der i første omgang fik dine besøgende til at klikke på din annonce, være relevante for din landingsside. Det kan derfor ikke nytte noget, hvis du har fået besøgende ind på din hjemmeside via en annonce, der lover at kunderne, at de kan læse 5 gode råd til, hvordan man får en grønnere græsplæne, når de så lander på din forside eller din kontaktside. De forventer selvsagt at lande på en side, hvor de finder 5 gode råd til en grønnere græsplæne. At du så samtidig vil sælge dem et produkt, der kan hjælpe dem med dette, er sekundært.

Vidste du i øvrigt, at prisen pr. klik fra en potentiel kunde bliver billigere, hvis Google vurderer, at du er troværdig og at dine kunder finder det, de søger efter hos dig?

Invester i Evergreens, der bliver ved med at give afkast

Fordelen ved at have søgemaskineoptimerede landingssider er, at disse genererer organisk trafik til din hjemmeside – selv i perioder, hvor du ikke bruger siderne til betalt annoncering. En teknisk korrekt, søgemaskineoptimeret landingsside er således en god investering, der bliver ved med at give afkast længe efter dine annoncekroner er brugt op.

Læs mere om søgemaskineoptimering her. 

Gør besøgende til betalende kunder

Mange potentielle kunder forlader din hjemmeside igen uden at handle, selvom produktet og prisen er rigtig – og selvom servicen og brugeroplevelsen er helt i top. Nogle skal måske tænke over det eller vende beslutningen med andre, mens andre skal sammenligne produktet og priser med dine konkurrenters, inden de tager en endelig beslutning om at handle.

Vi agerer alle forskelligt i købsprocessen. Når dette sker, handler det derfor for dig om at finde ud af, hvordan du bedst reetablerer kontakten til dine potentielle kunder – og får dem til at vende tilbage til netop din side.

Vidste du, at du kan markedsføre dig meget billigt ved hjælp af Facebook Retargeting?

Du kan markedsføre dig direkte og målrettet til de af dine besøgende, der allerede har været på din hjemmeside via Facebook – og til en langt billigere pris, end det ville koste dig at få samme antal kunder tilbage til din hjemmeside ved hjælp af Google Retargeting.

Med Facebook Retargeting annoncerer du på Facebook overfor de kunder, der har forladt din side. 

Der er 3 strategier, når man bruger Facebook Retargeting – metoden er den samme ved dem alle:

Branding 

Du annoncerer med henblik på at skabe genkendelighed i forhold til dit brand/din virksomhed – og linker typisk direkte til forsiden.

Produktspecifik

Du markedsfører det produkt, kunden har kigget på, på en måde, der hele tiden gør produktet mere attraktivt. Første dag, viser du måske bare produktet, næste dag smider du måske 10% rabat på produktet – og så giver du måske gratis fragt på produktet, indtil kunden enten handler eller du har nået din grænse med hensyn til rabatter og tillægsydelser.

Emnebaseret

Du går målrettet efter at lede kunderne tilbage til en side, der relaterer sig til den side de var på sidst, de besøgte dig (ikke den samme side).

Hvor skal du starte?

Alle tre faktorer er lige vigtige i hattrick-markedsføring. Hvis du som mange andre allerede bruger Google Ads skal du starte med Facebook Retargeting. Når den så kører, kan du begynde at kigge på dine landingssider og optimere dem i henhold til den respons, du får på Ads og Retargeting.

Starter du helt fra bunden af, er det absolut mest hensigtsmæssigt at tænke søgemaskineoptimering ind fra starten. Forvirret?

Kontakt os i dag for en snak om dine muligheder – eller spring direkte ud i en testpakke, hvor vi på bare én måned viser dig, hvordan vi med Facebook Retargeting får dine besøgende tilbage til din hjemmeside.

Kampagnetilbud

Lige nu kan du med vores kampagnetilbud prøve Facebook Retargeting af i en måned uden binding til bare 2500 kroner + moms

Har du efter den første måned fået blod på tanden, tilbyder vi et bronze abonnement, som passer perfekt til dig, der vil samle Ads, Søgemaskineoptimering og Retargeting i én samlet markedsføringsstrategi.

I vores Bronze abonnement indgår vi en kontrakt, der løber i 12 måneder af gangen. Hver måned betaler du for, hvad der svarer til 4 timer; 2500 + moms.

Grunden til, at vi har binding på 12 måneder ved valg af vores Bronze abonnement er, at vi i de første måneder vil bruge mere end de 4 timer om måneden på at få kørt det hele i stilling for virkelig at få sat skub i tingene fra dag 1 – hvorimod vi ved udgangen af de 12 måneder bruger lidt færre timer, da den tidlige indsats efter noget tid begynder at lønne sig.

Kontakt os i dag

Udfyld denne formular – så kontakter vi dig hurtigst muligt.

Du kan også ringe på telefon 70 26 54 00

Bliv kontaktet!

Kontakt os for mere info om: