Anmeldelser er vigtige for din konvertering og din SEO-optimering

- Af Henrik Bruhn

femstjerner komplet marketing

I dag er sociale signaler og anbefalinger af største vigtighed for dig og din forretning. De fleste har i dag prøvet at researche en virksomhed inden de handler … Så det kan du gå ud fra også sker med din. Vi kigger på Google, Facebook og Trustpilot som de største – og er det indenfor oplevelsesområdet (rejser, mad og underholdning) er Yelp, Foursquare og Tripadviser også blevet store i Danmark.

Så nu er mit spørgsmål til dig: Hvordan er din virksomhed registreret der? Har den overhovedet en profil og er der anbefalinger at læse?

Hvis du svarer nej til et af de to spørgsmål, er det bare med at komme i gang. Tag fat i alle dine gode kunder og bed dem om at lave en anmeldelse. Det er altid en god idé at være så specifik som muligt og fortælle folk, hvad de skal gøre og hvor – i tilfælde af, at din kunde ikke har prøvet det før. Jeg har lavet en video, der viser, hvordan man anmelder, som du altid kan linke folk til:

Jeg satte mig selv det mål, at jeg ville skaffe 21 anmeldelser på 21 dage, så jeg kunne koncentrere mig om en anmeldelse om dagen. Jeg gennemgik mine kunder, Facebook-venner, alle i min telefonbog og alle sendte e-mails. Jeg ledte efter nogen, der kunne sige god for min forretning – altså alle som jeg havde lavet hjemmeside for, SEO optimering, eller hjulpet med råd, vejledning og tekniske analyser.

For at hjælpe mig selv lavede jeg et indlæg på min private blog, og skrev navnene på alle, jeg sendte en invitation. Jeg satte så et flueben ud for hvert navn, efterhånden som anmeldelsen kom ind, og jeg kunne nu begynde med daglige påmindelser og telefonopkald …HUSK PÅ: hvor mange bøger har du i din reol, som du skal have læst “en dag”? Sagen er, at de fleste af os har masser af planer, som vi har tænkt os at udføre, men ikke får gjort noget ved. Derfor er en påmindelse en god ting, hvis du vil have det til at ske.

At du skal samle anmeldelser, er der to grunde til:

Salgskonvertering

Det er altid lettere at nå til en købsbeslutning, hvis man ser anbefalinger først. Du kan let integrere dem på din hjemmeside ved hjælp af plugins. Der findes gratis plugins til Google reviews og Facebook-anmeldelser. Trustpilot koster penge (i skrivende stund 800 kroner om måneden) så der må du overveje, om det er pengene værd. Her kan du se, hvordan jeg bruger anmeldelser i footeren på denne side:

SEO optimering

Google baserer deres algoritme på sociale signaler. Her forklarer Matt Cutts fra Google om sagen:

Yderligere baserer Google Maps deres top 3 på anmeldelser fra blandt andet Facebook og Trustpilot. Så ved at få anmeldelser styrker du dit salg og din søgemaskineoptimering. Så nu kommer vi til din opgave i denne uge:

Sørg for at du har en gratis profil på:

Hvis det er relevant, bør du også oprette:

Når du har optimeret dine profiler, er du klar til at bede dit netværk om de første anmeldelser.

God arbejdslyst 

Vi er klar til at hjælpe!

Kontakt os i dag, og få planlagt de næste skridt i dit projekt, med kompletmarketing.

Relaterede artikler

Hej, kan jeg hjælpe med noget?
Hvad kan jeg gøre for dig?
Lad os chatte sammen... Er der et projekt du ønsker min hjælp til, eller har du brug for faglig rådgivning?

Mit svar kommer som sms på det telefonnummer du indtaster.

Analyse af hjemmeside

Kunne du tænke dig en gratis teknisk analyse?

Med vores software kan vi udføre en komplet analyse af din hjemmeside med 15 kontroltjek.