Mitpanel – Bliv spurgt om alt mellem himmel og jord

- Af Henrik Bruhn

MitPanel

MitPanel er et site, hvor du kan svare på spørgeundersøgelser og derefter blive belønnet med point. Disse point kan så veksles til diverse belønninger. Men hvor meget er der egentlig at komme efter?

For nu at gøre en lang historie kort, så er det samme firma, der står bag både opinionsland.dk og mitpanel.dk. Derfor kan du med fordel læse følgende anmeldelse af førstnævnte, hvor vi også går i dybden med emnet:

Begge sites er i bund og grund det samme. Den eneste forskel er reelt, at man optjener færre point hos MitPanel. Til gengæld er det så skruet således sammen, at der skal tilsvarende færre point til for at gøre sig fortjent til – de samme – belønninger.

Dynata har altså valgt at brede sig ud over to hjemmesider på markedet i Danmark. Herudover opererer man i mange andre egne af verden og leverer data til store brands som Nestle, Starbucks, Spotify, Amazon, Pepsico osv.

Lad os kigge på vores oplevelser med MitPanel.

Opret dig gratis og svar på alverdens brugerundersøgelser

Det lyder jo i sin essens ganske lokkende. Tænk, at man kan gøre sig fortjent til belønninger blot ved at besvare spørgsmål på nettet.

Men præcis sådan fungerer MitPanel.

Du opretter en gratis brugerkonto og tilføjer herefter oplysninger om dig selv. Des mere, du er villig til at fortælle, des mere er der at komme efter i form af brugerundersøgelser.

Man bliver belønnet med point straks efter oprettelsen, hvis man går direkte til spørgeundersøgelserne.

Et eksempel på en spørgeundersøgelse

Dit feed på MitPanel viser potentielle undersøgelser

Det er nemt at danne sig et overblik mht. de undersøgelser, der er tilgængelige på MitPanel. Ovenover kan vi vælge mellem at svare på spørgsmål om alt fra indkøb og detailhandel til sociale emner.

Ligesom indenfor sport skal man dog igennem en kvalifikationsrunde, før man er klar til den egentlige undersøgelse.

En undersøgelse er valgt – kvalifikationsrunden kan gå i gang

Man kan uden videre svare på hvad som helst.

Det går jo ikke at spørge folk om noget, de intet forhold har til. Derfor bliver man screenet i starten af hver undersøgelse.

De indledende spørgsmål kan handle om nok så varierende emner:

  • Om du kender til bestemte mærker af spiritus
  • Om du lider af diverse sygdomme
  • Hvor meget du tjener om året
  • Hvor du bor i landet
  • Hvad dit uddannelsesniveau er

Hvis man ikke er villig til at oplyse noget som helt af privat karakter, kan man godt glemme at komme videre til undersøgelser.

Det gælder altså om at sige noget om, hvem man er – og hvad man ellers går og beskæftiger sig med.

Eksempel på spørgsmål, der skal afklare, om man egner sig til undersøgelsen eller ej

Det kan være lidt svært at vurdere, hvad man egentlig skal svare for at komme i betragtning til undersøgelsen. Måske kommer man længst med ærlighed?

Ikke alle målgrupper passer til de enkelte undersøgelser

Bor du i by, på landet – eller noget derimellem? Det er et spørgsmål, der skal afklare, om du passer til den pågældende undersøgelse.

Der kan også være point at tjene ved at angive sine vaner indenfor spiritus

Hvad drikker du, når der skal hygges igennem? MitPanel spørger – og du svarer … Måske.

Storryger eller blot festryger – hvor ligger du på skalaen?

Rygning kan være et ømt område at spørge folk om. Men det afholder nu ikke MitPanel.

Der screenes også i forhold til indkomst

Rygning, alkohol og indkomst. Man skal ikke være hemmelighedsfuld, hvis man vil igennem til den egentlige spørgerunde hos MitPanel.

Så forberedes der en undersøgelse ud fra de indledende svar, vi har givet

Kvalifikationsrunden er vel overstået. Nu gælder det blot om at have en smule mere tålmodighed. Det er først under den egentlige spørgerunde, at man optjener point.

Hall & Partners vil gerne stille nogle spørgsmål til en type som dig

Så var der bid. En undersøgelse er blevet fundet frem ud fra de indledende spørgsmål. Der kræves blot 5 minutter af din tid.

Hvor mange år har du egentlig gået i skole?

Først skal der svares på niveau af uddannelse. Man skal jo vide hvilke målgrupper, man har med at gøre.

Arbejder du eller andre i husstanden indenfor de nævnte professioner?

Der screenes en smule videre under selve undersøgelsen.

Ja, hvad kræves der egentlig for at kunne kalde sig for et luksushotel?

Det er ikke til at vide, hvorfor man skal svare på de enkelte spørgsmål. Men det behøver man egentlig heller ikke forholde sig til.

Nu bliver det mere konkret

Herefter begynder det hele at give mere mening. Der skal svares på kendskab til enkelte virksomheder, lader det til.

Det online tøjmarked bliver centrum for undersøgelsen

Til sidst kommer undersøgelsen til at handle om online tøjbutikker. Der skal herefter svares på en lang række spørgsmål om fx Boozt og Zalando. 5 minutter er dog ikke nok til at give fyldestgørende svar.

Men man kan da også bare vælge at sætte turboen til. Enkelte kontrolspørgsmål dukker op indimellem. Vær opmærksom på det.

Der er faktisk ikke grænser for, hvad man skal svare på med relation til Boozt

Boozt er åbenbart særligt interesseret i, hvad folk går og mener om den. Der dukker en lang række spørgsmål op i den forbindelse.

  • Har Boozt konkurrencedygtige priser?
  • Går Boozt op i bæredygtighed?
  • Vil man anbefale Boozt til venner og bekendte?
  • Hvor sandsynligt er det, at man vil vælge Boozt over konkurrerende online shops?
  • Har man handlet online hos Boozt indenfor det seneste år? 3 måneder? Eller måske endda indenfor den seneste måned.
  • Osv. Osv. Osv.

Man skal angive, hvor enig man er med ovenstående udsagn. 1 betyder helt uenig – 5 betyder helt enig. Og sådan går det ellers bare derudad.

Det er nemt at blive helt rundtosset til sidst. Man hvad gør man ikke for at optjene 5 point til en belønning hos MitPanel?

Efter Boozt går undersøgelsen videre til at omhandle Zalando. Omtrent de samme spørgsmål stilles – nu med relation til denne tyske online tøjhandler.

Og så er det altså efterhånden svært ikke bare at svare med automatpiloten slået til.

Har man mon luft til endnu en undersøgelse lige med det samme?

Undersøgelsen er forbi. Man kan vælge at prøve sig af med en ny kvalifikationsrunde – eller lige tage en pause.

Under alle omstændigheder er der tikket 5 point ind på kontoen.

Tid er lig med penge

Generelt gælder reglen om, at man tjener mere, når man bruger lang tid på undersøgelser. Reelt set må man dog tage, hvad man kan få.

En undersøgelse til 5 point kan tage fra 8-12 minutter. Men man kan også blive tilbudt meget mere tidskrævende undersøgelser.

Rundt regnet svarer den gennemsnitlige timeløn til, hvad man også kan ‘score’ sig hos OpinionsLand til i omegnen af 20 kroner. Over 20 kroner pr. time brugt på spørgeundersøgelser skal man ikke forvente sig.

Så det gælder i den grad om at finde mening med fænomenet betalte spørgeundersøgelser på nettet.

Følgende belønninger kan vente dig

Nå – ok. Betalingen er ikke fyrstelig.

Men hvad kan man egentlig få af belønninger, når man ligger sig i selen og tjener point nok hos MitPanel.dk?

Hvis du optjener 100 point, tilbydes du:

  • 50 kr. til brug hos CDON, H&M Digital, Imerco, Matas – og til cool cash hos PayPal

Hele 200 point kan føre til:

  • 100 kr. til brug hos IKEA Digital, Just Eat og JYSK Digital

Og så er det ellers bare med at tage imod de spørgeundersøgelser, man kan få fat på. Ellers kommer man aldrig til at nå derop, hvor man rent faktisk bliver belønnet.

Gør karriere på MitPanel.dk – Arbejd dig op i rang

Hvis du sådan for alvor bliver vild med at deltage i spørgeundersøgelser, kan du arbejde dig op i rang. Man starter med en ydmyg bronzemedalje – men efterhånden som man optjener flere og flere point, kan man pynte sig med en pænere titel.

Undersøgelsesjæger er det fornemmeste emblem at sy på sin profil hos MitPanel. Her skal der godt nok svares på spørgsmål om lidt af hvert.

Til alt held ligger der belønninger og venter på dig undervejs i forløbet.

Trustpilot tegner et broget billede af MitPanel

63% af anmeldelserne på Trustpilot vurderer MitPanel som værende direkte dårligt. Ikke ligefrem et billede, der hjælper på lysten til at oprette en bruger og kaste sig ud i undersøgelser.

Alligevel gør MitPanel sig fortjent til en samlet bedømmelse på 3 stjerner ud af 5. Det savner mening …

De dårlige anmeldelser handler næsten alle om, at det er mere end almindeligt svært rent faktisk at indkassere de belønninger, man stilles i udsigt. Det skal man nok vide, før man sætter en del timer af til formålet.

Der findes dog også positive anmeldelser af MitPanel. Her får du lidt af hvert:

Scam og spam … MitPanel får ikke pæne ord med på vejen her

 

25 kroner i timen er denne bruger landet på. Helt så højt når vores beregning af timelønnen nu ikke

5 stjerner ud af 5. En helt igennem positiv oplevelse

Så hvad skal man egentlig tro om MitPanel?

Der er under alle omstændigheder ret så delte meninger på Trustpilot.

Konklusion – Skal du oprette dig som bruger af MitPanel?

Hvis du elsker at give din mening til kende, så er det helt oplagt at oprette sig på et site som MitPanel. Man skal bare vide, at det altså ikke kaster det helt vilde af sig.

Mange brugere beretter endda om, at man slet ikke bliver belønnet, når alt kommer til alt …

Går man med tanker om at kvitte sit job, for at blive undersøgelsesjæger hos MitPanel, bør man nok tænke sig rigtig godt om.

Det kan da være sjovt nok at krydse bokse af fra 1-5. Men fortjenesten er absolut til at overse.

Vi er klar til at hjælpe!

Kontakt os i dag, og få planlagt de næste skridt i dit projekt, med kompletmarketing.

Relaterede artikler

Hej, kan jeg hjælpe med noget?
Hvad kan jeg gøre for dig?
Lad os chatte sammen... Er der et projekt du ønsker min hjælp til, eller har du brug for faglig rådgivning?

Mit svar kommer som sms på det telefonnummer du indtaster.

Analyse af hjemmeside

Kunne du tænke dig en gratis teknisk analyse?

Med vores software kan vi udføre en komplet analyse af din hjemmeside med 15 kontroltjek.